Nieuws

Stap vooruit in omgaan met ontevredenheid

Alle Nederlandse pensioenfondsen hebben een klachtenregeling. Ons fonds dus ook. Toezichthouder AFM (Autoriteit Financiële Markten) deed eerder dit jaar onderzoek naar de klachtenbehandeling bij pensioenfondsen. Conclusie van de AFM: dat moet beter!

Een uiting van ontevredenheid is een klacht

Een van de eerste stappen hierin is dat elke uiting van ontevredenheid als klacht wordt gezien. Dit gaat betekenen dat we meer klachten noteren dan voorheen. Vanaf 2023 is dit het geval en vanaf 2024 komt dit ook terug in het jaarverslag van ons fonds. De Pensioenfederatie heeft een gedragslijn opgesteld. Die helpt ons om jouw uiting van ontevredenheid goed op te pakken. De Pensioenfederatie behartigt de belangen van bijna alle pensioenfondsen in Nederland.

Ben je ontevreden of tevreden?

Ben je ontevreden over ons? Laat het ons dan weten. We gaan ermee aan de slag. Natuurlijk horen we het ook graag als je wel tevreden bent!


U chat met:

Chat offline

Tijdens werkdagen kunt u met ons chatten tussen 8.30 en 17:00

Chat

Welkom bij onze chat

1 medewerker online >

Uw waardering is verstuurd Het gesprek is beëindigd Uw bericht kon niet verstuurd worden, probeer de pagina opnieuw te laden.